söndag 13 december 2009

Vad är det för fel på mig?

Ja, nu är jag tillbaka. Jag har återigen tappat greppet. Varför gör jag så här mot mig själv gång på gång? Varför kan jag inte låta bli att äta?
Jag äter fastän jag är mätt. Jag äter fastän jag inte är sugen. Jag äter saker jag inte ens tycker är gott.

Jag har bestämt mig för att prova på Viktväktarnas nya ProPoints. Det lilla jag har läst verkar vara bra. Jag tänkte beställa 16 veckor efter nyår (start 2010-01-13) med hälsopengarna jag får från mitt jobb. Jag har provat på Viktväktarna förut men jag har satt några riktlinjer så att den här gången ska bli den sista, så jag ska lyckas nå målvikt.

  • Gå på mötena! Sist jag var medlem så skippade jag mötena för jag var så otroligt hungrig efter jobbet. Varför jag tror det ska bli annorlunda den här gången är för att jag nu har lunch kl 13 istället för 11:30 samt att jag har gett mig fanken på att stanna. Jag får bunkra med frukt.
  • Räkna räkna räkna räkna. Jag får inte gissa, jag får inte höfta, jag måste väga/måtta min mat!
  • Inga ursäkter! Jag, som så många andra missbrukare, har lätt att belöna mig med min drog. Jag har varit så duktig jag förtjänar en lussekatt. Jag har en hemskt dag, jag förtjänar lite godis. Det är fredag, det vore mysigt med lite götta. Ja, ursäkterna är många men jag har ännu inte kommit på någon ursäkt som faktiskt går att rättfärdiga.
  • Det jag inte kan äta framför andra ska jag inte heller äta. Jag är en smygätare, eller har varit men nu är den djävulen på väg ut igen. Jag har kommit på mig att smygäta igen och det är inte okej alls.

Det var de punkter jag kom på så här spontant. Men jag känner att jag måste börja blogga för att komma på banan igen. Så, hej på er =)

1 kommentarer:

Cee sa...

Hej och välkommen tillbaka...
Har hårt många som gillar det nya med viktväktarna så jag önskar dig lycka till med allt kram Cee