tisdag 24 augusti 2010

Min plan för hösten

Min plan för den här hösten är:

  1. Träna på lunchen. Vi har så tur att vi har träningsmänniskor på jobbet som håller pass på luncherna. Tror det är spinning, core och något mer.
  2. Skaffa träningskort på ett lokalt gym för att träna ett eller två pass (tex cirkelträning och Body pump) i veckan. Jag behöver verkligen få upp flåset. Ett och ett annat yoga-pass ska också hinnas med.
  3. Räkna, räkna, räkna, räkna, räkna points.

Jag känner att jag är i behov av en plan då jag skulle tycka det vore riktigt angenämt att komma i mina vinterkläder. Förra vintern fick jag lov att panikköpa ett par täckbyxor i storlek BIG ASS så jag kunde ha något när vi for i väg på skoterturer. Min skräck nu är att jag inte ens kommer i de där täckbyxorna utan behöver köpa ett par i storlek ENORMOUS ASS. Så mitt mål är att i alla fall se till att jag kommer i täckbyxorna jag köpte i fjol men helst att de sitter lite löst.

Började tänka lite.....undrar hur länge jag kommer försöka gå ned i vikt innan jag verkligen lyckas. Jag hoppas att den här gången är sista gången jag behöver försöka. Jag hoppas att jag lyckas nu, jag SKA lyckas nu.
Jag har börjat läsa en bok som kanske kan hjälpa mig lite, får lite insikt i varför jag äter osv.
Den heter 'Kognitiv behandling vid övervikt och fetma' av 'Lisbeth Stahre'. Hoppas den ger mig några aha-upplevelser. Jag får återkomma med en recension när jag är klar.

Det är ju otroligt trist att jag har förskt gå ned i vikt mer än halva mitt liv. Så tragiskt. Så patetiskt. Tänk om jag hade lyckats, då hade jag kanske haft (bättre) självförtroende och varit en lite "roligare" människa idag.

Men men, varför spekulera? Gjort är gjort och bättre att jag fokuserar på vad jag ska göra istället vad jag borde ha gjort.

0 kommentarer: