torsdag 18 december 2008

Magsjuka

Förra veckan åkte vi på magsjuka och för en gång skull är jag faktiskt ganska tacksam över att åka på magsjuka. Den var väldigt lindrig men långdragen. Jag mådde illa i flera dagar. Det positiva i det är att min magsäck har krympt lite, det krävs inte lika stora portioner av det jag än äter för att bli mätt. Det är jag riktigt nöjd över för jag vet att mina stora portioner har varit en nackdel.
Så det jag gör nu är att se till att min magsäck inte blir större så jag är tillbaka till de stora portionerna igen.

Från i måndags till nu är det -0,8 (-5,1 kg totalt) så jag hoppas vågen visar samma resultat eller givetvis ännu större viktminskning. MEN, jag är realist, allt kan hända till måndag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, min magsäck har helt klart krympt med LCHF. Blir knappt hungrig längre.. ! Men det är inte alltid bra, jag är ju inte sugen på något heller, fast jag måste äta.

Kram!

Bloggägare sa...

Fast jag avundas dig på det sättet. Bättre att inte vara sugen men ändå se till att få i sig något än att göra som jag kan göra ibland: Pula och trycka i mig mat som om jag aldrig någonsin skulle få äta igen.
Matstörningar? Jag? Nej inte då!