söndag 5 september 2010

Jag ska laga hålet!

Jag pratade med en kompis idag om vi pratade om övervikt mm.

Jag jämställde min övervikt med bildäck som är trasig, som har ett hål.
Alla gånger jag har försökt gå ned i vikt motsvarar att jag har pumpat in luft i det trasiga däcket. Gång på gång har jag misslyckats med att pumpa upp däcket för att luften far alltid ur däcket.

Jag har aldrig någonsin försökt att fixa problemet, laga hålet, som gör att luften far ur däcket. Aldrig!

Nu försöker jag laga det där hålet. För när jag har lagat hålet kan jag pumpa upp däcket och det kommer att hålla luften kvar.
Hålet i det här fallet motsvarar det psykiska. Jag försöker nu att laga det psykiska och det har jag aldrig försökt förut.

Förresten, vågen visade lite mer ned idag. Sakta men säkert.

0 kommentarer: