onsdag 1 september 2010

Träningsvärk

Jag har varit och tränat igår för första gången på evigheter och inte var det lite lattjande heller jag valde. Nej då, Aerobox minsann.
Det är ganska dräpande om man är helt otränad och det känns idag kan jag säga. Men inte så mycket i överkroppen som jag hade fasat. Det är framsida lår som är värst efter alla utfall och grodhopp.

Det var jätteroligt att börja träna igen. Igår fick jag träna på ett gästpass för jag får inte mitt riktiga träningskort förrän nästa vecka.
Jag kommer inte köra ren styrketräning utan jag siktar på att gå klasser som vattenträning, Aerobox, Funktionell träning (om jag hinner med det då det är direkt efter jobbet), Core och Bodybalance. Det är de pass jag suktar efter mest men kan jag inte gå på något av dessa pass finns det bra många andra att gå på istället som tex Bodypump och Cardiomuskel bla.

Jag har valt många saker efter vad jag och min kropp behöver. Då jag har ganska mycket problem med rygg, bäcken, leder och mjukdelar så har jag tänkt att vattenträning, Bodybalance och core är sådant jag behöver för att bygga upp min kropp och strecha ut den lite så jag blir kvitt lite värk och problem och blir smidigare.

Jag märker dock hur oerhört otränad jag är men förhoppningsvis så märker jag skillnad ganska snart.

0 kommentarer: