onsdag 26 november 2008

Checklista onsdag, v 2

Extra: Kom ihåg utmaningen, drick mer vatten. Tillbringaren ska vara urdrucken innan kvällen.
Uppdatering, det går bra idag med vätskan =)


Frukost: Grahamsgrynsgröt med lättsockrad äppelmos
4 points

Lunch: Gårdagens kycklingsallad med ett ägg och 2 hårdbrödmackor
5,5 points

Mellanmål: Bröd och lite frukt
6 points (många points men inget jag ångrar)

Middag: Honung & Ingefärslax i ugn och varm potatissallad med sting
7 points (lax är inte billigt, 140 g 4 points)

Kvällsmål: Frukt
0 points

22,5/22 points

Kommentar: Ännu en dag jag är nöjd med. Lax och kyckling som protein. Jag skulle kunna ha ätit mer protein men just nu struntar jag hur balansen mellan de olika näringsämnen är, bara jag sköter mig och håller mig inom de angivna pointsen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lax och potatis till middag, kanske? Och en kall sås till.

Bloggägare sa...

Ja det kanske jag skulle göra. Tack för förslaget, nu ska jag bara leta lite goda recept.