onsdag 26 november 2008

Te

Vad vore livet utan te? Förmodligen väldigt kall. Nu vintertid så dricker jag ganska mycket te. Jag dricker mest rött te men har nu börjat dricka olika örtteer och har upptäckt att Willys har ganska bra teer. Förvisso tepåsar men vad gör man när man inte ids fara till centrum för att köpa te.
Jag ska nog prova köpa ett pepparmyntste (min nya favorit) på lösvikt på vår lokala "tebutik" bara för att jämföra smaken. Jag föredrar generellt sett lösviktste från "tebutiken" framför tepåsar men det är så simpelt att köpa tepåsar på tex Willys.
Teet på bilden, 'Äpple & Tranbär' var lite surt i smaken. Inte så förvånande då det är tranbär i teet. Det påminde om hallonte i smaken, den där lite syrliga smaken. Det blir dock inget jag kommer att köpa någon fler gång. Jag är inte så förtjust i sura teer.

Friggs 'Kvällsro' är också ett te jag gillar. Det beror nog på att det är pepparmynta i. Ja, det märks nog att det är en ingrediens jag gillar i olika teblandningar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar också mynta-te! En annan favorit (fast nu dricker jag inte så mycket te) är Peach Mango.

Bloggägare sa...

Grönt te har jag inte fastnat för än men det lär komma det också. Jag trodde aldrig att örtteer skulle bli en favorit så man vet aldrig.