fredag 15 maj 2009

Seg en

Jaha, jag antar det är dags att blogga igen. Jag har haft en riktigt envis förkylning som har gjort det ganska segt gällande allt.
Första veckan jag var förkyld gick det jättebra i vikt och mat, andra veckan (den här) så har det bara varit segt segt segt. Jag har inte kunnat träna eller göra något. Jag har inte varit sugen på att laga mat, än mindre variera och göra bra mat.
Jag säger inte att jag har släppt alla hämningar eller så utan jag har bara varit omotiverad att göra det lilla extra.
Det som känns riktigt surt är att just när jag kommit in i det här med träning så åker jag på en sådan här dunderförkylning och en långdragen sådan. Jag har dock inte gett upp utan den här veckan har jag börjat lite smått att träna och det känns bara så kul att vara på G igen.

När jag skaffade träningskortet så ingick det ett instruktionstillfälle av en intruktör och fick då (i tisdags) ett program konstruerat efter vad jag vill åstadkomma och efter mina mål. Så i onsdags körde jag mitt första pass styrketräning. Det kändes på torsdagen kan jag lova.
På torsdagen var det dags för cirkelträning och det fick faktiskt bra. Fastän jag inte är riktigt frisk än och trots att jag hade träningsvärk från styrketräningen så gick det över förväntan.
Idag, fredag, har jag haft rejält med träningsvärk och det är ju bara så skönt. Jag försökte gå bort den idag efter middagen. Då tog jag med mig syrran och så gick vi på en rask promenad i drygt 60 minuter.

Hur bra är jag inte? Hur nöjd är jag inte över mig själv? Hur målmedveten är jag inte (trots en del utsvävningar ibland)? Hur förvånad är jag inte över mig själv =)

Imorgon är det lördag och min sambo ska på svensexa så jag kommer nog inte kunna träna något imorgon. Tänkte försöka få till ett styrketräningspass på söndagen istället.
Så här tänkte jag försöka träna nästa vecka (vissa ändringar kommer säkert ske):

Lördag: Inget (alt en promenad om morföräldrarna kan vara barnvakt en stund)
Söndag: Styrketräning
Måndag: Promenad
Tisdag: Cirkelträning
Onsdag: Styrketräning alt promenad beroende på hur kroppen känner sig
Torsdag: Ingen cirkelträning pga helgdag så det blir styrketräning istället.
Fredag: Afro (möhippa)
Lördag: Promenad
Söndag: Styrketräning

Jag vet att man ska låta kroppen vila mellan passen men jag kommer försöka få träningen mer planerad och bättre sammansatt efter bröllopet. Nu vill jag bara ge järnet inför bröllopet så jag vet att jag har gjort mitt bästa för att kunna känna mig så fräsch/fin som möjligt. Promenaderna ser jag för övrigt som vila för det är ju absolut ingen belastning för kroppen som styrketräningen är.

0 kommentarer: