lördag 16 maj 2009

Yes, vad bra jag är


Ja ni får alla ursäkta om jag verkar otroligt självgod och berömmer mig själv för mycket. Men det får jag göra, det får alla göra som har gjort något bra.

Anledningen till att jag är så nöjd med mig själv är att jag har motstått ganska många frestelser idag. Jag gick förbi en burk Nutella och jag var så himla nära att köpa den, mums så gott det hade varit. MEN jag motstod frestelsen och gick raskt förbi glassarna och blundade när jag såg lösgodiset. Hur sjukt är det inte att man kan komma fram till tusen onyttiga grejer att äta men när jag står där och ska köpa något nyttigt tar det stopp?

Det är därför jag berömmer mig själv för att jag inte köpte något onyttigt, för att jag åt en fruktsallad med Kesella 1%, pumpakärnor och lite honung till mellanmål. Åh vad jag är bra!



2 kommentarer:

Pulver sa...

Ser gott ut och nyttigt

Bloggägare sa...

Ja det känns kul att ha ett gott och nyttigt mellanmål så där i bakfickan som man kan trolla fram när sötsuget pockar på.