torsdag 23 april 2009

Ikväll är det svett som gäller

Det är dags för träning idag igen. Jag och mina kompisar tränade cirkelträning i tisdags och det var jätteroligt, jättejobbigt och jättebra. Jag är riktigt nöjd över att det gick så bra för då kommer jag absolut att ta mig iväg fler gånger.
Jag har träningsvärk men faktiskt inte så mycket som jag hade trott. Efter passet i tisdags så var jag helt slut. Jag darrade i kroppen och jag kunde inte prata i telefonen då mina bröstmuskler var helt slutkörda. Jag älskar den känslan. Jag älskar att inte kunna tvätta håret pga hård träning. Jag älskar att knappt kunna sätta mig ned för att benen är utpumpade. Jag älskar att säga 'aj aj aj, vilken träningsvärk jag har'.
"Sjukt"? Ja kanske det men hellre träna och vara "sjuk" än slapp och likgiltig =)

Ikväll blir det nästa pass (cirkel). Nästa vecka blir det cirkelpass på tisdag men Afro på måndag och onsdag då det inte är några cirkelpass på valborg (torsdag).
Veckan efter det tänkte jag boka in en instruktionstimme för att lära mig alla styrketräningsmaskiner för då ska jag börja med styrketräning, utöver passen.

Var det någon som såg 'Du är vad du äter' igår? Det var riktigt inspirerande och peppande. Jag är så himla lättpåverkad av sådana program och det tackar jag gudarna för. Så lätt det är att få inspiration då. Gårdagens avsnitt med Cribba var ett av de bättre än så länge (jag har dock missat många avsnitt den här säsongen pga ingen parabol). Väldigt härlig och tuff tjej. Det är tack vare det här programmet som idén med att återuppta styrketräningen föddes.

Jag vet att risken att jag går ut för hårt finns men jag har upptäckt att jag har en mindre tendens att äta/synda på kvällen om jag är upptagen och jag är hellre upptagen med att träna än något annat, tex städning eller annat tråkigt. Maten rent generellt går bättre om jag tränar.
Så min plan är att ta ett pass två gånger i veckan och köra styrketräning två gånger i veckan. Jag känner ett väldigt sug efter att börja styrketräna, jag vill verkligen få fason på mina sladdertackor till armar (bland annat, rumpan är ju ett problemområde men den ska ju bli mindre så där krävs det nog något annat än styrketräning).
Nu måste jag bara leta reda på min gamla träningsdagbok där jag har bokfört min tidigare styrketräning. Jag vill dels se vilka övningar jag har gjort, vilka vikter jag har kört men även vilka framsteg jag har gjort.

Kan det verkligen vara så att jag är på väg mot ett hälsosammare liv? Vet ni, det verkar som så =)

1 kommentarer:

Lotta sa...

Vad härligt att höra att du tyckte det var så roligt med träningen. Det betyder ju att du kommer att göra om det... Härligt jobbat!
Det kommer bli mindre och mindre jobbigt...
Kram Lotta