onsdag 4 februari 2009

-1,2 kg, 17:e veckan med Viktväktarna

Tjiho! -1,2 kg!! Jag är så himla nöjd med ett stort minus. Det har varit så länge nu som det har varit smågram här och smågram där.
När det gäller utmaningen så betyder det att jag har 3,4 kg kvar att gå ned på 1 månad och 9 dagar (37 dagar) och det borde ju helt klart funka. Det blir ca 0,643 kg i veckan. Fortsätter jag äta bra och köra stenhårt så borde det gå. Det ska gå!

Det här med utmaningar skulle lika gärna kunna blockera mig helt så det skulle sluta med att jag bara äter och vräker. Men den här gången känns det lite annorlunda. Jag har nu gått ned 6 kg och förhoppningsvis så syns det lite grann (jag har noga instruerat min sambo att berätta för mig när det syns att jag har gått ned i vikt, jag behöver den peppningen) och går jag ned 3,4 kg tills min kompis fyller år så är jag nere på -9,4 kg.
Jag har alltså börjat komma upp i siffror som betyder något, som är början till en "bra" viktminskning. Det känns jättestort för mig.
-6 kg känns så mycket mer än när jag var på -2 kg och harvade.
Det är som att jämföra med pengar. Om man får 200 kronor att handla kläder på, det är bra men inte så mycket. Får man helt plötsligt 600 kronor i sin hand att handla vad man vill för, då börjar vi prata 'mycket'.

Ja, nog snackat om en massa svammel. Jag är hur som helst väldigt nöjd med veckans resultat och hoppas på ett lika stort minus till nästa vecka. Nästa vecka som får vägdag torsdag och som kommer vara min vägdag hädanefter. Anledningen till ändrad vägdag läser ni om här.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!! Gud vad kul att det har gått bra i veckan! Det känns SÅ mycket lättare att fortsätta kämpa när man får resultat på vågen med,, Kram!

Anonym sa...

Wow vad kul!! Stort grattis till stort minus =))

Jag står bara still jag, vet inte varför :p

Anonym sa...

TACK snälla du för alla bra tipsen! Verkligen bra grejer, och jag håller med - många bäckar små! TACK igen! Kram!

batgirl sa...

1,2 minus! Det måste ju kännas jättebra! Man gratulerar!
Tittar snart in igen...
Kram

Anonym sa...

Ett lika stort grattis till dig som viktminskningens storlek. Du är grym och det är klart att du fixar det... fortsättkämpa... Jag håller på dig!
Lotta

Bloggägare sa...

Tack alla!