måndag 2 februari 2009

Vägdag, ändrat upplägg och stretchjeans

Ja, jag har ju tidigare pratat om att ändra vägdag och nu har jag bestämt mig att torsdag ska bli min nya vägdag. Anledningen till att jag ska byta vägdag beror på flera små små faktorer. Det ena är att när jag har min officiella vägning på måndagen så har jag gått upp sedan jag "nyfikenväger" mig på fredagen. Utslaget på hela veckan så är det ju sak samma men det är ganska deprimerande att se en viktuppgång från fredag till måndag. Den här viktuppgången kommer ändå att komma men iom ändrad vägdag har jag som några dagar på mig att få bort den till på torsdag. Löjligt anledning att byta vägdag, jag vet men den lilla ändringen tror jag påverkar mig mentalt positivt och som vi alla vet så kan positiva tankar göra underverk.

Ja jag har även ändrat upplägg lite. Bara som prov egentligen. Som ni kanske vet så har jag ju provat allt möjligt bland annat pulver. Anledningen till att jag slutade äta pulver var för att min mage pajade. Det blev för täta toalettbesök för att det ska vara bra. Men i och med att jag ändå har det där pulvret hemma så tänkte jag göra ett nytt försök.
Jag äter pulver tre mål per dag, frukost, lunch och mellanmål. Middag äter jag precis som vanligt och ett kvällsmål får jag också äta. Det blir som jag tidigare har sagt ändå bara en smoothie på yoghurt och blåbär. Ingen större mängd points i den med andra ord.
Jag har kört det här upplägget nästan en vecka och det fungerar så bra. Magen fungerar jättebra och jag känner att det lättare att sköta mig (bortsett från kvällens händelse) och ja, det går super helt enkelt. Så länge magen klarar av det här upplägget så kommer jag att köra på det. Jag hoppas bara det visar sig på vågen.

Här skulle jag lägga in en bild från en gammal Josefssonskatalog (web) som jag tycker är så inspirerande. Men det bara strular så jag får se om jag lyckas någon dag utan att allt bara skiter sig (ursäkta språket).
Av någon anledning så är jeansbilder extra motiverande för mig och det är nog för att jag gillar jeans men hittar sällan några som passar mig.
Jamen just det ja, där har jag en fråga till er.
Hur kan det komma sig att när jag häromdagen var på H&M och tittade på kläder så hittade jag inte ett par stretchjeans på BIB-avdelningen. Lustigt nog så hittade jag flera stretchjeans på den vanliga avdelningen. Hur korkat är inte det? Vilka behöver strechjeans? Jo överviktiga (och gravida men det är en helt annan grej). Folk som har 30" eller mindre jeans, är de verkligen i samma behov av strech som överviktiga?
Okej att jeansen ska vara bekväma men ska inte det privilegiet även gälla oss överviktiga? Ska vi behöva tränga in oss i vanliga otöjbara jeans och nästan dö på kuppen av andnöd samtidigt som magerskrankar sitter bredvid oss med väldigt strechiga och andningsvänliga jeans?
Dumt dumt dumt dumt! Mer strechjeans till överviktiga!!!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi. Jag gillar inte jeans överhuvudtaget, men det kanske blir bättre med tiden (och minskad vikt).