fredag 13 februari 2009

Orkeslös men nu är det sol

Ja som jag skrev i ett tidigare inlägg så jag har verkligen varit trött. Jag har inte orkat blogga, jag har inte orkat läsa andras bloggar, jag har inte orkat göra något och jag har knappt orka tänka på maten.
Nu efter att allt har lugnat ned sig lite och jag har fått en riktigt bra nattsömn så känner jag att nu är jag tillbaka igen.
Jag ska nu ägna kvällen åt att äta min dagliga blåbärssmoothie, läsa allas bloggar som jag har försummat, svara på kommentarer jag har fått och bara vara mig själv som jag brukade vara innan det brutna benet och de sjuka barnen och den obefintliga sömnen.

Den här dagen har varit riktigt bra ur matväg. Jag har ätit bra och jag har inte överätit.
Jag har lite lättare att sköta mig om jag är utvilad. Jag skiter inte i allt då utan då orkar jag engagera mig. Det är så skönt att märka att det börjar bli ljusare. Ljusare rent känslomässigt men även ur dagsljusmässigt. Det är ju helt underbart att solen lyser, snön reflekterar solen så det upplevs som miljoner små solar som ligger där i snön och bara lyser på allt och alla. Lyser upp allas hem, lyser upp allas inre och påminner oss om att snart är det sommar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga tankar du kommer med.. Jag blir så glad... Glad blir jag naturligtvis också av solen och det känns skönt att bara kunna vara ute närdet är ljust om dagarna. Visst är det så också att man orkar mer när ljuset kommer det finns mer rok, lust och engagemang... Ha en trevlig alla hjärtans dag idag... kram Lotta

Bloggägare sa...

Tack =)
Ja visst är det för härligt! Jag hoppas att du cokså har smittats av det och du är peppad nu så vi äntligen kan lyckas!

Ha en trevlig alla hjärtans dag du med!