onsdag 28 januari 2009

Bröllop

Ska föreställa en blomma ur en brudbukett

Jag ska på bröllop!!

Jag ska på bröllop och den här gången tänker jag inte känna mig fet och obekväm. Den här gången ska jag ha gått ned i vikt och känna mig bekväm i de kläder jag har köpt inför tillfället. Alla andra bröllop jag har gått på har varit ångestframkallande tillfällen. Jag har i panik fått leta något som jag kommer i, inte efter något jag vill ha. Jag har gått på festen och bara känt mig otroligt obekväm. Jag vill känna mig fin på sådana där speciella tillfällen.
Den här gången tänker jag verkligen se till att jag har gått ned i vikt och jag ska hitta något fint som jag kan ta på mig.
Nu tänker jag givetvis inte gå ned i vikt bara pga bröllopet men jag ska låta det bli en sporre.

Jag spekulerar lite: Jag vill gå ned 5,4 kg till den 13:e mars. Bröllopet är den 13:e juni, alltså tre månader efter första utmaningen. Jag tänkte då låta bröllopet få bli utmaning nummer två och den ska bestå i att gå ned ytterligare 5 kg. Alltså 5 kg från 13:e mars till 13:e juni. Det är ju fullt realistiskt att gå ned 5 kg på tre månader och om jag lyckas med det så har jag gått ned 15 kg till bröllopet.

15 kg är mycket, 15 kg är väldigt bra, 15 kg är nästan i mål. Har jag gått ned 15 kg så är det bara 8 kg kvar till 68 kg. 8 kg är ju en baggis jämfört med de ursprungliga 23 kg.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ganska roligt att få planera utmaningar och mål så där. Vad kul att få gå på bröllop!

Tänk, snart är det vår.. =)

Anonym sa...

Härligt... jag hålller på dig, klart att du klarar det... Som du säger helt realistiska mål... O visst är det roligare att känna sig lite smalare och inte ha lika svårt för att hitta kläder som sitter bra!
Lotta

Bloggägare sa...

Stream: Ja det är jätteroligt och ganska sporrande. Snart vår? Jag tycker det är vår nu med all sol (fastän det är mellan -10 och -15 grader).

Lotta: Oh vad bra, tack! För det är verkligen avgörande för mig hur fet eller smal jag känner mig inför en fest. Känner jag mig smal blir jag på mycket bättre humör och blir trevligare. Är det så att jag till och med är smalare till det här bröllopet, ja då kan jag ju inte vara annat än överlycklig dels för att jag har kanske har hittat fina kläder till mig själv men givetvis även för mina vänner som faktiskt gifter sig just den dagen.