onsdag 28 januari 2009

Mina viktdelmål

Det finns ju vissa magiska nummer när man försöker gå ned i vikt. För mig är det följande

  • -5 kg, då är jag verkligen på väg och det är ju då folk kanske ser att man har gått ned lite.
  • -10 kg. Fattar du hur mycket -10 kg är? Tänk att bära en kasse med 10 liter mjölk. Det är tungt och det har försvunnit från min kropp!
  • 79,9 kg. Då är jag på ett nytt tiotal och bara att väga något på 70 kommer kännas lite overkligt.
  • -15 kg. 75,8 kg, då har jag gått ned 15 kg och har inte alltför mycket kvar, enligt mina mått mätt.
  • -20 kg. 70,8 kg, ja vad säger man. 20 kg härsket späck har försvunnit från min kroppshydda och förhoppningsvis är jag riktigt nöjd vid det här laget men ändå motiverad till att nå målvikten.
  • 69,9 kg. Då är jag återigen på ett nytt tiotal och det är det här tiotalet jag ska sluta på.
  • 65-68 kg. MÅÅÅÅÅL! 22,8-25,8 kg har jag gått ned och förhoppningsvis mår jag väldigt bra vid det här laget och inser att jag väger det här för resten av mitt liv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tittar in lite då och då - här är en bloggerska till som kämmpar med vikten... Ha en skön helg!
/ija

Bloggägare sa...

Åh vad trevligt, då ska jag genast titta till din blogg. Alltid lika roligt med fler bloggar att läsa.