tisdag 20 januari 2009

Tisdag, en händelsernas dag

Dagen:
Idag for jag och barnen till öppna förskolan och var där till ca 12. Vi susade hem och påbörjade lunchen. Barnen fick makaroner och köttbullar. Snabbt och lätt men främst för att det är väldigt populärt hos tjejerna. Jag däremot åt något annat. Jag är väldigt dålig på att äta rester, det är någon 'knäpp' jag har men jag tycker rester kan vara lite läskiga.
Men idag så tänkte jag äta upp det som blev kvar efter gårdagens tacomiddag. Det som var kvar var tortillas och sallad. Det blir ju inte så läskigt som rester. Men då vi inte hade kvar någon köttfärs så tog jag tonfisk istället. Det gick ganska bra förutom att tonfisken var lite väl vattnig så det rann ur hela wrapen. God blev den i alla fall.

Tortilla, sallad, tomat, några få fetaostbitar, lättonfisk i vatten, jalapeños, turkisk yoghurt och Chipotle Tabasco
Tävling:
Jag har ställt upp i en tävling på Livsvinst.se, det är en Omron Walking Style II (i valfri färg). Skulle jag vinna den så måste jag ju bara börja ta mig ut och promenera. Den verkar så finurlig den där Omron Walking Style II. Du kan ha den hängandes runt halsen, i handväskan eller vart som helst. De andra jag har haft har jag behövt ha i byxlinningen och wips har jag nollställt hela skiten när jag har böjt mig ned. Det har hänt mer än en gång kan jag säga. Ganska surt när man har kämpat för att få ihop steg. Hur som helst, jag hoppas jag vinner.

Bio:

Ikväll ska jag och Stream på bio, vi ska se Benjamins Buttons otroliga liv. Stream hade sett något erbjudande om att köpa två biobiljetter, två popcorn och två dricka för 219 kr. Iom att biljetterna kostar 110 kr/st så är det ju onekligen ett bra erbjudande. Så det blir nog popcorn till bion, känns som ett bättre alternativ än godis. I alla fall ur viktväktarsynpunkt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Den stegräknaren är kanon så om det nu är så att du inte skulle vinna den så skulle jag rekommendera dig att köpa den ändå.
Kram Lotta

Bloggägare sa...

Oh vad bra, tack för tipset! Jag har bara hört gott om den så vinner jag inte kanske jag får köpa mig en istället =)