torsdag 15 januari 2009

Veckoutmaning

Min veckoutmaning resten av den här veckan och kommande vecka är två grejer egentligen. Dels att dricka mycket vatten och det andra är att försöka lägga mig tidigare på kvällarna.
Jag är återigen dålig på att dricka vatten. Jag hade ju kämpat och faktiskt kommit till en dräglig nivå av dagligt intaget vatten. Så där ska jag bättra mig.

När det gäller sömnen så är det faktiskt viktigt (enligt studier) att man sover bra. Jag sover ju bra men på tok för få timmar per natt. Där ligger den riktigt svåra utmaningen. Jag är en nattmänniska och skulle jag få välja så skulle jag lätt lägga mig kl 2-3 och stiga upp ca 11-12.
Det är ju då i drömvärlden. I den här riktiga världen så har jag två barn, barn som jämfört med vissa andra barn har världens längsta sovmornar. Okej att de sover till kl 8 men det är inte på något sätt jämförbart med att sova till kl 11 eller kl 12. Så det är bara för mig att försöka lägga mig tidigare för att orka stiga upp i "ottan" med barnen.

0 kommentarer: