onsdag 21 januari 2009

Ingen ursäkt längre

Dagens lunch: Tyvärr en för välstekt omelett med ägg, lättmjölk, skinka, rökt kalkon, kronärtskocka, cocktailtomater, lök. Toppad med lätt crème fraiche och löjrom.

Som ni kanske har märkt så har jag inte fortsatt med att skriva någon checklista. Det har varit av en otroligt löjlig anledning så jag nästan skäms för att berätta det. Skivan har varit i en spindel, ni vet en sådan där platta med en pinne på som man sedan trär på dvd-skivor. En skivförvaring helt enkelt. Hur som haver. Jag vet att skivan är på en spindel som är i vardagsrummet. Problemet är att vi har minst 4 spindlar varav en rymmer hur många som helst. Alla är fulla med skivor, jag har helt enkelt inte orkat leta.
Ikväll tog jag mig i kragen och letade fram den, jag hade väldigt tur då den var på första spindeln jag tog samt att jag hittade den efter 5-7 skivors letande.

Så, nu ska här börjas anges points igen, for public display så kanske jag sköter mig. Fast jag har som ändå gjort det även om jag inte har räknat. Det har gått väldigt bra upptäckte jag då jag kontrollräknade det jag har ätit idag. Jag har överskridit lite men inte så farligt faktiskt. Det hade kunnat varit värre. Men nu ska här räknas. Det är nästan så att jag längtar, helt ärligt alltså. Av någon anledning (kan vara för att jag är mätt och belåten) så känns det hur bra som helst just nu.
Min veckoutmaning går faktiskt rätt okej. Helt otippat så är det sömnen som går bättre än vattnet. Jag trodde det helt klart skulle vara tvärt om. Vattnet ska jag kämpa mer med imorgon så jag i slutet av veckan kan säga att jag är nöjd med min prestation.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Vad bra att du tog tag i att leta fram skivan idag! =)