fredag 16 januari 2009

En dag

Sedan jul har jag inte räknat points eller brytt mig om vad jag har ätit för den delen. Nu har jag tagit itu med det här och jag har skött mig en dag nu utan att äta något onyttigt. Det är sjukt hur det kan visa sig direkt på vågen bara man sköter sig, -0,6 kg. Nu hinner det ju som alltid ändras till måndag som är min officiella vägdag.
Eller, är den det? Jag vet inte hur jag ska göra hädanefter. Ska jag väga mig två gånger i veckan iom att utmaningen inte började på en måndag eller hur ska jag göra?
Hm, jag skulle iof inte behöva väga mig varje vecka när det gäller utmaningsvikten utan bara ta en startvikt (86,8 kg) och en slutvikt. Jag väger mig ju ändå varje måndag.
Ja, det här är ju ingen svår världsfråga som behöver lösas nu utan jag kan ju ta sporadiska utmaningsvägningar de torsdagar jag kommer på det.

Ursäkta ett virrigt och totalt meningslöst inlägg, jag skyller på att jag är trött. Vilket i sin tur betyder att jag inte har gått och lagt mig tidigt som har varit min veckoutmaning. Skärpning!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha kvar måndag som vägdag tycker jag och så väger du dig torsdagar när du känner för det (fast det behöver du ju inte skriva upp någonstans).

Vad fint du har gjort på bloggen!!

Bloggägare sa...

Tack, jag är jättenöjd med designen.

Jag kommer nog att köra måndagar som vägdag även fortsättningsvis men väga mig någon torsdag här och där. Det skulle iof vara kul att ha en nedräknare på hur många kilo av de 5,4 jag ska gå ned...hm...detta måste kollas upp =)

Anonym sa...

Hej hej!
Så tjusig blogg du har! =)
NU kommer jag att kolla dig så att du sköter dig,, watch out! he he
Nej du, den där utmaningen går toppen om du bara behåller fokus jag VET att du kan! Kram!

Bloggägare sa...

Tack tack =)

Det är bra, jag behöver fler som kontrollerar att jag sköter mig. Fokus ja, det är svårt att hålla den men den här gången ska det fungera!