fredag 2 januari 2009

Försöka minnas

Jag sitter nu och söker inspiration på diverse viktsidor och det slår mig. Jag måste försöka minnas varför jag vill gå ned i vikt, inte bara att jag måste.
De flesta av mina skäl till att gå ned i vikt är enbart på grund av fåfänga och självkänsla. Det motiverar mig mer än att försöka tänka ur en hälsosynpunkt. Att tänka 'Jag kommer att leva längre' är så himla abstrakt och fungerar inte alls för mig även om jag så klart vill leva så länge som möjligt (bara jag är klar i skallen och inte är sjuk och lider). Här ska jag helt spontant skriva allt jag kommer på varför jag vill gå ned i vikt.

Jag vill gå ned i vikt för att:
  • Kunna ha snygga jeans
  • Våga visa mig på stranden
  • Våga visa mig på stranden I en baddräkt/bikini
  • Kunna köpa fina vinterkläder och inte köpa den enda skiten som passar mig
  • Känna mig snygg för en gång skull
  • Förhoppningsvis få mindre celluliter
  • Slippa tänka på hur jag sitter hela tiden för att det ska välla ut så lite valkar som möjligt
  • Kunna slita ut vilket plagg som helst ur garderoben och det sitter bra
  • Kunna köpa kläder på butiker som idag är av mig klassade som 'magerbutiker'
  • Kunna köpa vilka kläder som jag vill utan att behöva tänka 'Tänk om jag bara var smal'
  • Slippa tro att alla stirrar på min enorma rumpa så fort jag har tröjor/koftor som går till knäna
  • Sluta se ut som en övergödd fotboll i ansiktet (kinderna syftar jag på)
  • Kunna ha klänning och kjol på jobbet eller till vardags utan att behöva känna mig utklädd

Det var de sakerna som bara ploppade fram just nu, jag kanske fyller på allt eftersom jag kommer på nya saker. Jag kommer att ha etikett 'Varför' just för sådana här inlägg så att jag (men även ni) kan följa just dessa tankar.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad bra med en lista så där! Jag är mest nyfiken på hur jag kommer att se ut som normalviktig.. Och tänk om den där träningslusten infinner sig lite magiskt då också? =)

Bloggägare sa...

Den tanken finns nog inte hos mig, att jag f aktiskt kommer att vara normalviktig. Det är nog en tanke jag faktiskt måste arbeta med för om jag inte kan se mig själv som normalviktig kanske jag aldrig når dit heller. Positivt tänkande.

Jamen träningslusten, det är inte konstigt för mig att den är borta. Den är ju instoppad långt där inne under allt fläsk, du har ju mycket mindre fläsk så den kommer nog snart för dig ska du se =)

Anonym sa...

Vad härligt att du har fått ut dig dina tankar! Du är inte ensam om att tänka så som du gör. Naturligtvis är det alltid bra att ur hälsosynpunkt gå ner i vikt, men det är naturligtvis så att de saker som du skriver i din lista är det som märks...
Kämpa på!
Lotta

Anonym sa...

Hej! Kikar in lite hos dig. Lycka till med din viktminskning. Du kan greja det här.
Kika gärna in hos mig, om du vill.
/Annalee

Anonym sa...

Jag läste inte ditt svar förrän nu, och ja.. med Wii Fit har jag liiite mer träningslust i alla fall =)

Träningsvärken är ganska lagom, så det är skönt.. Det är jobbigt när man knappt kan röra sig, men sån träningsvärk har det inte blivit än (fast då har jag inte kört så mycket muskelövningar heller).

Bloggägare sa...

Lotta: Ja och man vill ju givetvis att det ska synas att man har gått ned i vikt. Åh så jag skulle bli sporrad om jag fick kommentaren: Visst har du gått ned i vikt? Vad smal du har blivit!

Annalee:Tack så mycket! Självklart ska jag titta in hos dig.