lördag 24 januari 2009

Jag vill vara smal

Jag vill verkligen bli smal, jag vill verkligen vara smal, jag vill verkligen bli av med min övervikt. Hur kan det vara så svårt ibland att komma ihåg det? Hur kan sötsuget ta över känslan och önskan över att vilja bli smal? Jag förstår inte det, det är ett mysterium.

Anledningen till dessa tankar är att jag håller på att kolla igenom H&M på nätet och hittar denna bild. Byxorna fastnar jag verkligen för men det är inte det som är min första tanke när jag ser bilden. Min absolut första tanke är: Tänk den som vore så smal att man kunde få på sig i stort sett vilka byxor som helst. För skulle jag ta på mig dessa byxor så skulle de då inte hänga löst under midjeresåren, byxorna skulle sitta väldigt tight så man ser 'bukafläsket' dallra.
Åh så avundsjuk jag blir på smala människor. Den här bilden tycker jag summerar ganska bra varför jag vill gå ned i vikt.

Jag är fullt medveten om att jag kommer aldrig få så där fin kropp och jag är även fullt medveten om att alla tycker inte denna kropp är fin. Smaken är ju väldigt olika men en sak är då säker, skulle jag se ut så där just nu så skulle jag absolut inte klaga över min kropp. Det kan jag lova er!

Bilden är från http://www.hm.com/se

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag vill också gärna ha hennes kropp,, och det ska ju vara bra med en mental målbild, låt det här bli din om du känner för det! =)

Bloggägare sa...

Ja jag har faktiskt använt den när jag stod i provhytten och tittade på mig själv i de där hemska speglarna som gör att man kan se sig själv bakifrån (jag blev smått illamående över spegelbilden). Då tänkte jag på hennes kropp, såg min egen, tänkte på hennes, såg min egen och tänkte: 'Kom ihåg det här nästa gång du vill äta något onyttigt, MINNS hur du ser ut nu och hur du skulle kunna se ut'

Anonym sa...

Ja, visst är det lätt att drömma sig bort när det gäller en sådan kropp. jag ahde inte hller tackat nej till den. Visst är det så att man älsakr sig själv, men jag älsakr inte mig själv som fet... jag vill också vara smal och jag är på väg - VI är på väg! kom igen nu!
Lotta

Bloggägare sa...

Men så är det med mig också, jag älskar mig inte som fet och som du säger, NU är VI på väg!! Det är faktiskt en viktig milstolpe, att ta itu med det.