torsdag 15 januari 2009

Utmaning/delmål

Jag har av Stream tidigare fått frågan om jag har något delmål. Jag har funderat (inte så hårt ska erkännas) men som inte kommit fram till något. Igår pratade jag med min kompis N (som också kämpar med vikten) och hon sa att innan hon fyller år i mitten på mars ska hon ha gått ned 5,4 kg. Jag kom på att det är ju faktiskt inget dåligt demål. Det är ca 8 veckor till hennes födelsedag och det innebär i snitt -0,675 kg per vecka för att uppnå målet. Med den övervikten jag har så är det helt uppnåeligt. En utmaning helt enkelt!
Det blir på inget sätt för mig ett jämnt kilotal när jag har gått ned 5,4 kg och jag velade fram och tillbaka om jag ska välja något mer jämnt men jag insåg att 5,4 kg är lika bra som 5 kg som 6,8 kg som 10% av min startvikt. Så, 5,4 kg it is vilket innebär att jag ska försöka gå ned till 81,4 kg.
Den här utmaningen/delmålet är bara något för att få en liten sporre, hinner jag inte gå ned dessa 5,4 kg utan bara har gått ned 3 kg så är det 3 härliga kilon mindre på min kropp.
Stream hakade givetvis också på denna utmaning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jag är med! Önskar oss alla tre lycka till =)

Bloggägare sa...

Om någon fler är sugen på att haka på så är ni mer än gärna välkommen!