måndag 22 juni 2009

Bra mat och lång promenad med syster yster - Dagens träning

Idag har jag ätit inom gränserna, kanske lite för lite egentligen men det är ett angenämt problem då jag i normala fall brukar äta på tok för mycket.
Pga fläng hit och fläng dit har det blivit många/några proteinare. Jag resonerar som så att det är bättre att jag tar en proteindrink istället för att kasta i mig någon macka eller annat "onyttigt" eller falla för frestelser när jag är och flänger.
Jag får i mig protein, jag vet hur mycket kcal, protein, fett och kolhydrater jag får i mig och det går snabbt att dricka.

Jag har även varit ute på en 1,5 timmes promenad i raskt temp med min syster. Jag svettades som en gris och gick i sådant raskt tempo att jag fick ont i benhinnorna. Jag fick lov att dra ned på tempot lite för att jag inte ska få ont men pulsen fick sig en rush och rumpfläsket har förhoppningsvis minskat lite.

Nu ska jag ta mig lite jordgubbar som kvällsmål.

0 kommentarer: