torsdag 11 juni 2009

Tillägg till mitt förra inlägg

Jag måste bara lägga till en grej till mitt förra inlägg. Jag läste det igen nu och insåg att det inte kom fram en sak.
Det här med att jag inte äter kolhydrater. Alltså, till vardags försöker jag köra med så lite kolhydrater som möjligt men under helgen kan jag unna mig färskt bröd till middagen eller tex rotsaker.
Då jag har varit en kolhydratsmissbrukare känns det bra för mig att kunna behärska mig så fort kolhydrater kommer min väg.
Efter träning så tar jag en gainer och det är ju snabba kolhydrater så jag får ju ändå i mig kolhydrater men inte från samma källor eller mängd som tidigare.

Förut åt jag hur mycket mackor som helst, pasta och andra grejer. Det har inte riktigt fungerat för min kropp och jag har nog trott att jag skulle må lite bättre om jag skar ned på kolhydraterna men har aldrig haft orken och motivationen att fullfölja nedskärningen.
När jag har försökt så har det alltid slutat med att jag står och trycker i mig mackor när jag brer smörgåsar till tjejerna, eller att jag vräker i mig makaroner osv. Matmissbruk helt enkelt.
Nu kan jag med lätthet bre mackor till barnen utan att jag känner frestelsen.

Så, det var det jag ville skriva.

0 kommentarer: