lördag 20 juni 2009

Jogging och dagens träning

Ja, jag som har sagt att jag aaaaldrig ska börja springa då det är det absolut tråkigaste jag har tänkt mig har nog ändrat mig lite. Alltså, missförstå mig inte. Jag tycker fortfarande det är riktigt tråkigt (säger hon som bara har provat en gång) men tävlingsmänniskan i mig har väckts till liv.
Min kompis J har tjatat på mig att jag ska börja springa för det är som så befriande och roligt att upptäcka att man blir bättre osv.
Ja ja, har jag tänkt. Du kan tjata dig blå men jag kommer aldrig börja springa.
Man ska aldrig säga aldrig.

Jag har en runda som jag brukar promenera, det tar ganska precis 60 minuter att gå den rundan.
Halvvägs på den rundan så bor mina föräldrar och deras hus är inte bara halvlek utan det fungerar även som dryckesstation och om det behövs, kisspaus.
Det jag har tänkt köra nu i början på min joggingkarriär är att jag ska försöka springa så mycket som möjligt på sträckan till dem (alltså halva sträckan av hela rundan). När jag inte orkar springa mer så promenerar jag i raskt tempo.
Till slut så kommer jag kunna springa hela vägen hem till mamma och pappa. När jag kan springa hela den vägen så kommer jag börja försöka springa andra halvan som leder hem till mig.
Mitt mål är att när jag kommer kunna springa hela rundan och det är då nästa etapp börjar. Att springa rundan på tid.
Ikväll är det dags för min andra joggingtur och nu ska jag försöka klå mig själv med att springa lite mer än vad jag gjorde förra gången.


Biceps och triceps

Stående bicepscurls i CC (rak stång): 12,5 kg, 4 set
Bicepscurls med rep i CC: 12,5 kg, 3 set
Hantelcurl: 7,5 kg, 4 kg

Stående tricepspress med rep i CC: 10 kg, 4 set
Stående tricepspress med rak stång i CC: 12,5 kg, 3 set
Tricepspress i maskin: 35 kg, 4 set

Motion

1 timmes promenad varvat med joggning

3 kommentarer:

Cornelia sa...

Mycket bra stategi. Så där gjorde jag också när jag började springa och det har gått alldeles lysande. Hejja dig och fortsatt glad midsommarhelg

Pulver sa...

Jag har också varit anti men nu börjar jag tycka det är så roligt med intervall att jag ser redan fram emot att kunna jogga.

Bloggägare sa...

Tack för era kommentarer. Kul att se att andra har haft samma strategi plus att det finns folk som också har varit anti men nu kanske kan se någon form av nöje med att jobba. Det finns hopp med andra ord!