söndag 14 juni 2009

Träning med sambo


Vi var bortbjuda på galej igår och middagen var jättebra både ur smak- och nyttighetssynpunkt. Det var buffé och det enda som var "dåligt" var kolhydraterna som serverades till; potatis, ris och hembakt tunnbröd. Jag åt till större del protein (fisk och kött), en potatis och ett tunnbröd.

Efter maten serverades tårta så jag tog en liten bit. Jag är supernöjd med maten på festen, jag hade befarat mycket värre mat så jag hade nog kunnat äta dubbelt så mycket "onyttigheter" och ändå ligga bättre till än vad jag hade befarat.

Tjejerna sov över hos mormor och morfar. Jag sov till 11:30 (inte pga alkohol utan pga utmattning, kom isäng 2:15) och vi tog det ganska lugnt på förmiddagen. Då barnen var borta, vad passase bättre än att fara och träna tillsammans med sin sambo?
Det är så länge sedan vi tränade tillsammans och då jag har dragit mig för att gå in på avdelningen med fria vikter så passade jag på när jag hade min sambo med mig. Jag känner mig osäker med fria vikter och jag vill inte göra fel, det är därför jag drar mig för att gå dit. Grejen är att för några år sedan körde jag nästan bara med fria vikter men jag har typ glömt allt känns det som.
Vi körde biceps och triceps och jag är ganska mör. Det var ett bra pass!
Efter träningen for vi och hämtade tjejerna som jag inte hade träffat på över ett dygn, mina gosetroll.

Till middag blev det entrécôte som ska var röd och riktigt god. Till det kommer det serverades avocado, lite bearnaisesås och Pepsi Max.

Det har varit en trevlig söndag!

0 kommentarer: