söndag 21 juni 2009

Trädgård

Ja, det är tur man har en trädgård. För hade jag inte haft det hade det nog inte blivit någon typ av träning idag.
Jag har rensat i skogen runt huset, burit saker hit, skottkärrat plankor dit, sprungit upp och nedför en stege osv. Det räknas ändå som motion för pulsen åkte upp och svetten kom fram. Jag har hållit på minst tre timmar aktivt.

Jag är lite sorgsen över att det inte blev varken gym eller löprunda (wow, såg ni det....sorgsen över att inte fara ut och löpa) men det kommer fler dagar. Mitt välbefinnande står inte och faller över en dag hit eller dit. Jag tänkte försöka kompensera det med en morgonpromenad med tjejerna (tänkte återigen locka med hästskådning) men även det vardagliga gymbesöket.

Min sambo är bara för underbar. Inför våra kompisars bröllop så var det en hel del att göra på kvällen efter barnen lagt sig men för att jag ändå skulle hinna fara och träna så ställde min sambo upp till 100%.
Jag såg till att äta middag innan han kom hem, när han kom hem så åt han och tjejerna middag utan mig för då for jag till gymmet. Det har passat mig väldigt bra för dels så kommer jag hem i vettig tid, vi är båda hemma för att lägga barnen tillsammans (underlättar alltid) plus att vi får kvällarna fria.
Jag har god lust att fortsätta med det upplägget nu i sommar tills min sambo går på semester men jag vet inte vad han tycker om det då det är ganska mycket att göra vid just middagen. Barnen är ju "bara" 3 och 1,5 år gamla och de är ganska trötta och gnälliga vid den tidpunkten på dygnet. Men men, jag får väl se till att smöra tillräckligt mycket för honom så kanske han går med på det =)

0 kommentarer: