fredag 26 juni 2009

Fredag - Dagens träning

Idag drog jag med mig min svåger ut på "morgon"promenaden (ca 10:30). Det var rejält varmt och rejält svettigt. Vi gick förbi mina föräldrar så jag fick samla på mig ett gäng rabarber och efter en rejäl vätskepåfyllning var det bara att börja promenera hem igen. Okej, jag drack typ konstant under hela promenaden.
Efter promenaden, som utfördes i stekande sol och +26 grader, hade jag stora planer. Stora planer som i att plantera ned några grönsaker i större ytor, plantera en blomma, vika och gå in med torr tvätt och ja, allmänt dona på ute på tomten. Dessa "stora" planer fick läggas på hyllan för jag blev helt tokslut av promenaden. Det är nog sista gången jag går i sådan hetta för jag blev knäckt. Nog gjorde jag vissa grejer och så men värmen kombinerat med nattens urusla sömn var inte en bra grund att arbeta på.

Hela helgen är bara underbar. Dels i väder men även i sysselsättning. Ikväll hade vi kvartersfest, imorgon ska min systerdotter firas av familjen/släkten och på söndag så är det barnkalas. Det är så tur att vi ska vara ute på samtliga aktiviteter. Tänk om man hade råkat ha en kurs eller något liknande inplanerat och behöva vara inomhus. Så himla trist.
Jag ska försöka mig på en promenad på mornarna nu under helgen (utan barnvagn eller med sambon så får han dra vagnen) och hinner jag med en till promenad på kvällen så får jag se det som bonus. Jag tvivlar dock att det kommer bli av i alla fall på lördagen, nu ikväll är det redan kört.

Matmässigt så går det bara bra. Jag sköter mig och ser faktiskt inga problem med maten. Jag kör fortfarande på att inte äta så mycket kolhydrater. Inte "mjöl-kolhydrater" i alla fall. Jag får ju i mig kolhydrater av frukt och mejeriprodukter mm men jag äter, som jag tidigare sagt, ingen pasta, inget bröd, inga rotfrukter (än så länge) och givetvis inga sötsaker. Det går toppen! Helt underbart!

Jag har inte kört någon styrka alls den här veckan då min rygg har varit lite...ja...den la av helt enkelt. En låsning i bröstryggen gjorde att revbenen typ fastnade och ont ont ont ont. Jag har inte kunnat ta lite djupare andetag och jag kunde knappt röra mig. Jag var i tisdags och knäckte till det men han sa det kommer ta några dagar innan det lägger sig då musklerna krampar. Men jag har försökt att inte sörja träningen utan satsat på promenaderna istället. Så jag har ju trots allt inte legat på latsidan.

Nu ska jag göra ett litet snabbt städryck här hemma. Det är lustigt hur en hel dag ute kan sätta sina spår inne. Det borde ju vara helt omöjligt. Men det är det bevisligen inte för det ser för hemskt ut.

Trevlig helg!!

0 kommentarer: