onsdag 17 juni 2009

Dagens träning och mat - Hästskådning

Dagen har bara kommit halvvägs så jag skriver bara vad jag än så länge har hunnit med för någon motion och mat.

Vi (jag och barnen) gick runt i byn tillsammans med en kompis och hennes lilltjoppa för att titta på hästar. Ett utmärkt sätt att få tjejerna att sitta kvar i vagnen. När vi nästan var hemma stannade jag på en lekpark så tjejerna fick leka lite innan vi begav oss hemåt för att äta lunch. En utmärkt start på dagen.
Jag ska försöka ta mig i kragen för att gå en promenad på förmiddagarna. Jag är en sådan som inte gärna stressar och gör många knop på förmiddagarna men jag kom på att när det är relativt bortplockat hemma (jag har väldigt svårt att gå utanför huset om det är stökigt hemma, jag gillar inte att komma hem och det ser hemskt ut) och det är fint väder så kan jag faktiskt ta mig ut på en promenad på "mornarna". Snart är den goda tiden förbi då barnen ska börja på förskolan till hösten.
Dels för att snart finns inte möjligheten men främst för att få in lite fettförbränning i min vardag.

Motion

1 timmes promenad med tjejerna i syskonvagnen
1 timmes promenad varvat med joggning (första joggningen, någonsin)

Rygg

Vertical Traction: 45 kg, 4 set
2-handsrodd: 30 kg, 5 set
Drag bakom nacken: 30 kg, 3 set
Low back: 30 kg, 5 set (sista drop set)

Stretching 15 minuter

Träningen gick väl bra antar jag. Jag gillar verkligen 2-handsrodden, den gör sitt jobb kan jag säga. Jag har dock lite svårt att få kontakt när jag gör tex vert. tract. och drag bakom nacken men det kanske är en teknikfråga.

Mat

Mål 1: Havregrynsgröt på 1 dl havregryn samt Whey-80 (1 dl + mjölk)
Mål 2: 155 gram entrécôte samt 95 gram halloumi (gårdagens rester)
Mål 3: En knäckebrödsskiva, 30 gram gravad lax. 45 gram inlagd sill
Mål 4: Gainer (efter träning)
Mål 5: 1,5 dl Whey-80 och 3 dl standardmjölk

Kan ha glömt något mål, det har varit lite upp och ned idag.

0 kommentarer: